In aceasta tara exista un buget care trebuia cheltuit si multi oameni care ar fi trebuit hraniti dar care se multumeau doar cu circ... Printesa cea infipta care a promis locuitorilor unei parti a imparatiei ca le va face spitale si scoli din functia de deputat, a pus mana pe buget si s-a apucat sa-l cheltuiasca... dar nu avea voie sa cumpere din acest buget vuitoane, guce si versaci, lucruri care ar fi facut-o teribil de fericita... trebuia sa justifice cheltuielile.
Ce nu exista fizic dar valoreaza mult? brandul!
si brandul a fost alegerea ei de cheltuire a banilor (nu ne referim la circumferinta bratului).
Brandul a fost ales corect: Gradina Carpatilor ar duce pe oricine cu gandul la acea curte fara stapani... acel sac fara fund (dar cu multe funduri in pozitii cheie) numit Romania...
Iobagii rautaciosi atat de dispretuiti de printesa pentru comentariile lor ar putea spune "ca Carpatii" (nu am folosit aceasta exprimare din cauza vreunei dorinte de a intra in politica ci mai degraba pentru a ii copia pe anumiti "politicieni") se intind din regatul Slovaciei pana in imparatia capcaunului trecand si prin Polonia, Ucraina, Cehia si intrand chiar si intrand un pic si in Serbia...
Dar ce stiu iobagii respectivi? Si mai important... Cui ii pasa de ce spun ei?
Motivul alegerii acestei denumiri este clar pentru cei initiati: reactia tuturor strainilor ce trec prin aceasta imparatie!
Cand vad cat se fura pe aici iar oamenii tac, toti exclama intr-un glas: Mare ti-e GRADINA ta Doamne!
Am stabilit de unde Carpatii (trec si pe la noi)... Am stabilit ca Gradina are rolul sau aducand aminte celor ce au trecut pe aici de drumurile bune facute cu ajutorul firmelor prietenoase... E clar! Nici ca se putea alege un slogan mai bun!
In ce priveste mult apreciata frunzulita... Ea a disparut de pe site-ul http://www.shutterstock.com/pic-12372523/stock-vector-ecology-logo-set.html tocmai cand ma gandeam sa-mi fac si eu un brand personal dupa acelasi model...
Noroc ca s-au indurat de ea niste oamenii de bine si au mai pastrat-o in varianta de 250 eur... la pachet cu altele
Trebuie sa recunoastem ca e o frunza foarte frumoasa ce ne duce cu gandul la Palmierii lui Agathon... La cocoasa lu' Cocosatu (cel cu mititeii deliciosi de la Baneasa)... poate chiar si la sprancenele lui Albulescu... toate acestea fiind lucruri reprezentative pentru Romania!
Culoarea verde e o culoare tinereasca ce reprezinta mucegaiul din aceasta tara, aparut din cauza indiferentei celor de sus dar si a celor de jos...
Ce sa mai! Brandul de tara este foarte reusit si a meritat cei aproape 900k Eur (un fel de arginti) platiti pentru el... De acesti bani cineva se va lauda mult cu vuitoane, guce si versaci!
Rautaciosii se vor intreba de asemenea de ce un logo de 250 eur a costat 900k... Simplu! Pentru ca s-a facut un research pentru el. 10.000 persoane au raspuns intrebarilor asa ca acoperim costurile!... Chiar daca un raspuns de 1/2 ora cu cote rezonabile la un CATI ajunge sa coste vreo 8 eur... 80k eur cel mult desi ar fi cazul de un discount la volumul acesta!
Revenind la criticii brandului si al printesei... Ce ati fi vrut sa faca? Ce credeti ca ar fi fost cu adevarat reprezentativ pentru Romania?
Propunerile mele ar fi fost:
- o gaura careia sa nu i se vada fundul... reprezentand deficitul bugetar...
- o sina de tren in intuneric... reprezentand luminita de la capatul tunelului
- o mare calma si nimic in zare ce ar putea obtura privirea... reprezentand flota
- o bucatica de asfalt... reprezentand kilometrii de autostrada construiti pana acum
- gropile din asfalt... reprezentandu-se pe ele insele
- o masina intre nori... reprezentand autostrazile suspendate pe care circulam zilnic
- coloana infinitului (sa ma ierte Brancusi)... reprezentand promisiunile electorale... sau perioada de timp in care strabati drumul de la Brasov la Constanta...
Toate acestea ar putea fi combinate cu oricare dintre adevaratele simboluri nationale: copii ai strazii, oameni corupti, curve, violatori si criminali, hoti de tot felul, comunisti etc. Aceste simboluri nationale reprezinta oricum parerea strainilor despre noi asa ca i-ar fi dus cu gandul la aceasta tara mult mai mult decat o frunzulita.
In incheiere cred ca ar trebui sa tragem o concluzie: Inainte sa ne gandim cum branduim ceva, acel ceva trebuie sa existe... Altfel nici o identitate si nici o promisiune de brand nu va putea fi sustinuta! Iar daca ceva nu este sustenabil, banii bagati in acel ceva vor sustine doar brandurile folosite de printesa si nimic mai mult!
Totusi, printesa Lenuta a reusit ceva ce nu sunt sigur ca intentionase dar care ne ajuta: A creat un scandal monstru in jurul brandului, lucru care ne aduce destul de multa promovare gratuita! Si cum "there's no such thing as bad publicity", poate vor fi cateva persoane interesate sa vada cum arata tara atat de bogata incat plateste 1.000.000 eur pe ceva ce poti lua cu 250 euro!