marți, 29 martie 2011

Inca un TP atins EUR-USD

Cam asa arata viziunea mea asupra evolutiei Eur/Usd despre care vorbeam atunci cand spuneam ca astept o valoare intre 1.42-1.43.

Puteti observa cum dupa atingerea TP-ului, eur/usd s-a tranzactionat repejor in jos.
Dupa aceasta miscare, ma astept la o depreciere a eur...

Deprecierea ar trebui sa fie semnificativa si chiar daca e dificil de estimat pana unde va ajunge, ma astept sa vad eur la 1.15 pe la sfarsitul anului.

Atentie totusi! sunt alti analisti care vad Eur/Usd la 1.5 iar acestia sunt preluati de o multime de alti analisti.
Totusi, pesimismul mult prea generalizat pe USD si problemele din zona Eur ma astept sa schimbe radical balanta. In plus, atunci cand toata lumea pariaza pe acelasi lucru (ca moneda verde ajunge hartie igienica), inseamna ca piata deja a inclus acest risc in pret, principala varianta de evolutie ramanand ca unii sa mizeze pe cealalta varianta (USD nu devine hartie igienica).

.

6 comentarii:

mike spunea...

pariezi impotriva GS ? trebuie sa ai tupeu !
pana la urma cred ca cea mai buna strategie e sa mergi impotriva trendului nu ca mine care am luat teapa cu usd cand la inceputul anului toti "analistii" spuneau ca se aprecieaza , ei asta e , omul cat traieste invata ...
asa ca , in conculuzie , daca majoritatea spune despre usd ca se va deprecia in continuare atunci cel mai probabil se va aprecia !

Informatii-economice spunea...

@Mike, si eu am gresit cu countul de 2 ori pana acum considerant semnale de shortare 2 chestiuni temporare. Tocmai de aceea imi "fac datoria" si informez oamenii atat asupra viziunii mele cat si asupra viziunii altora.
Cat despre GS, la cate active toxice au bagat pe gatul clientilor lor, nu stiu daca sunt cel mai bun exemplu de analiza impartiala.

Anonim spunea...

Nu va mai stresati ca oricum Euro nu se opreste pana la 1.53,asta asa pe la inceputul lui Iunie,dupa care o ia la vale incet,incet.

Anonim spunea...

Astazi, 21.04.2011, mai credeti ca EUR/USD ar putea ajunge in jur de 1.15 la sfarsit de an? Sunt un amarastean..nu ma pricep la analize tehnice ..si actionez cand actioneaza gloata.. anul trecut, mi-am schimbat o parte din economii din Euro in USD..la un curs 1.20Eur/USD, iar acum imi dau cu pumnii in cap. M-am panicat si am schimbat. Oare mai am vreo sansa sa nu pierd chiar asa de mult? sunt banii mei munciti cu greu

Informatii-economice spunea...

@Anonim - imi pare rau dar nu sunt sigur ca te pot ajuta. Exista scenariul in care Eur ajunge la 1.15 la sf anului scazand de la 1.45, e scenariul in care incepe sa scada de la 1.5 si e scenariul in care se duce spre 1.6 dupa care scade pana spre 1.4...
In general punctele de inflexiune sunt acele locuri in care TOTI oamenii sunt hiperoptimisti sau hiperpesimisti in legatura cu evolutia viitoare... Dar asta e in general!
Motivul pentru care cred ca USD va incepe sa castige teren este legat de diferite declaratii americane care spun ca QE-urile nu prea au adus decat datorii, pe ce spun agentiile de rating despre faptul ca USD trebuie sa-si micsoreze datoriile publice pentru a nu pierde AAA pe leverage-ul imens pe usd care intr-un proces de deleveraging va ajunge sa duca datoriile in aceasta moneda foarte sus si astfel bunurile sa coste foarte putin, pe un varf de plati ce vine in cateva luni si care ar mai putea provoca un Lehman, caz in care optimismul fata de alte zone ar scadea si pe analize tehnice care au fost infirmate partial etc...
Toti vedem aceleasi informatii dar fiecare le interpreteaza altfel... Ca sa iti dai seama ce sa faci, cred ca doar tu poti lua o decizie. Nasol e ca daca nu esti destul de experimentat, costurile de tranzactie te vor omori.

Anonim spunea...

Mulumesc!